0 Items - €0,00  Prijzen zijn excl. verzendkosten

Veelgestelde vragen




Bestellen | Bezorgen




1. Hoe kan ik een artikel bestellen?


U kiest eerst het artikel dat u wilt bezichtigen. Vervolgens klikt u, indien u het artikel wilt bestellen, op de knop ‘STOP IN SHOPPINGBAG’. U komt hierdoor op de eerste pagina voor het afwikkelen van uw bestelling genaamd ‘1. Uw mandje’. Als de bestelling van het door u geselecteerde item, de prijs en het aantal klopt, kunt u eventueel een kortingscode invoeren. Bij akkoord klikt u vervolgens op de knop ‘NAAR DE KASSA’ of ‘DOORGAAN MET WINKELEN’. Als u klikt op ‘DOORGAAN MET WINKELEN’ komt u op de tweede pagina ‘2. Persoonlijke gegevens’ waarop u uw persoonsgegevens moet controleren. Als deze gegevens kloppen kiest u de knop ‘VERDER’ en komt u op de derde pagina. Hier kiest u een verzend- en betaalmethode. Na wederom op de knop ‘VERDER’ te klikken komt u op pagina vier ‘4. Bestelling plaatsen’. Hier ziet u een overzicht van de koopovereenkomst en geeft u een laatste akkoord door op de knop ‘VERZENDEN’ te klikken. Hierna is de bestelling voltooid.   
 

2. Welke betaalwijzen zijn er?

U kunt betalen via de online-betaalmethoden iDEAL, Bancontact / Mister Cash, Direct e-banking, Giropay, Maestro, Mastercard en Visa. U kunt ook betalen door invoering van een kortingscode of per rembours. De kosten van betaling per rembours voor verzending binnen Nederland zijn standaard €15.

 
3. Zijn de prijzen die worden vermeld inclusief of exclusief BTW?

De prijzen die in de online store worden weergeven zijn inclusief.  
 

4. Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Voor verzending binnen Nederland worden bij bestelling boven € 100 geen kosten berekend. Aan verzending naar het buitenland zijn standaard verzendkosten verbonden. De standard verzendkosten voor bestellingen binnen Nederland zijn €3,95.

5. Hoelang duurt het voor ik mijn bestelling ontvang?


Uw bestelling zal binnen hoogstens 4 werkdagen worden geleverd door TNT. Bestellingen die op werkdagen vóór 14.00 uur worden geplaatst, worden meestal de volgende dag geleverd. 

In geval van afwezigheid op het bezorgadres op het moment van levering ontvangt u een afgiftebewijs met informatie over de afgifte van uw bestelling bij uw buren of bij het dichtstbijzijnde postkantoor.


6. Hoe kan ik de status van mijn bestelling controleren?


De status van uw bestelling is te controleren door de toepassing Track & Trace te gebruiken. De benodigde gegevens voor gebruik van deze toepassing kunt u vinden in de bevestigingsmail na uw bestelling.

7. Hoe weet ik of mijn bestelling verwerkt is?

De bestelling is verwerkt zodra u een bevestigingsmail heeft ontvangen van The Amazon. Als u deze bevestiging niet heeft ontvangen kunt u contact leggen met de klantenservice van The Amazon via e-mail webshop@amazonmode.nl.


8. Is het mogelijk om bestellingen op een ander adres te laten afleveren?


Het is mogelijk om uw bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Deze optie treft u op de tweede pagina van de bestelprocedure met de kop '2. Persoonlijke gegevens'. U kunt het vakje 'Ander afleveradres' aanvinken om deze optie te activeren. U kunt vervolgens het alternatieve adres invoeren.


9. Hoe kan ik controleren of een artikel in mijn maat nog op voorraad is?


Artikelmaten die niet voorradig zijn worden normaliter niet in de online store weergeven. In de online store zijn in de regel dus slechts artikelen of artikelmaten zichtbaar die nog voorradig zijn.


10. Is het mogelijk dat een artikel, nadat ik mijn bestelling heb geplaatst, toch uitverkocht blijkt te zijn

Indien artikelen na een bestelling, door welke reden dan ook, toch uitverkocht blijken te zijn wordt het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen terugbetaald.


11. Is het mogelijk om meer artikelen toe te voegen als ik al betaald heb?

Nadat u een bestelling heeft afgerond kunt u de bestellingsprocedure opnieuw volgen voor het artikel dat u wilt bestellen.


12. Zijn de collecties in de winkels en op de website identiek?


De collecties in de winkels en op de website zijn identiek.
 

13. Heb ik garantie op de artikelen die ik heb besteld?

Op de door u bij ons bestelde artikelen is de wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat het door u bestelde product datgene moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. 



Ruilen | Retourneren




1. Instructies Online Ruilen en Retourneren

U kunt uw artikel retourneren, maar ook  ruilen. Artikelen kunt u, indien u na ontvangst van uw bestelling van gedachten verandert, retourneren. We willen u daarbij verzoeken de security-retour band niet te verwijderen. Mocht u het artikel retourneren, dan kunnen we kosten bij u in rekening brengen indien u het product heeft beschadigd door meer te doen dan nodig was om het product te beoordelen. De security-retour band is bevestigd aan een artikel zodat het artikel kan worden uitgeprobeerd. Daarna kunt u beslissen of u het product wilt behouden. De security-retour is slechts een kleine aanhechting en vormt geenszins een belemmering om het artikel te kunnen uitproberen. De zending kunt u vervolgens aanbieden op uw postkantoor. 

Vergeet niet het retourformulier in te vullen en met uw zending mee te sturen. Dit is belangrijk omdat anders onduidelijk is van wie de zending afkomstig is. Hierdoor kan The Amazon uw zending niet goed in behandeling nemen. Indien het retourformulier ontbreekt, stuur dan een notitie mee met uw naam, adresgegevens, telefoonnummer, bankrekeningnummer, artikelnummer en eventueel (d.w.z. optioneel) de reden van de retourzending. Mocht het retourformulier ontbreken in de verpakking van uw bestelling, dan kunt het het Europese modelformulier voor herroeping downloaden op de pagina van de algemene voorwaarden. U kunt het modelformulier ook hier downloaden. Vergeet de verzendsticker met adresgegevens van The Amazon niet duidelijk op de retourverpakking aan te brengen.

2. Hoeveel tijd heb ik om artikelen te retourneren?


Artikelen kunt u retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. 

U heeft na herroeping nog 14 dagen de tijd om de bestelde producten terug te sturen. U heeft dus na ontvangst van de gehele bestelling 14 dagen de tijd om te herroepen, en na herroeping nog eens 14 dagen om de producten terug te sturen.

Indien u meer doet met de producten dan het beoordelen daarvan (om te kijken of u het wil houden) en dat daardoor schade aan het product ontstaat, dan bent u voor deze waardevermindering aansprakelijk. U mag de producten beoordelen/gebruiken zoals in een winkel ook mogelijk is.

3. Wat kost het om artikelen te retourneren?

De kosten voor retourneren komen voor uw rekening en u bent aansprakelijk voor de aankomst van de retourzending. U dient de retour daarom voldoende te frankeren. The Amazon werkt niet met een antwoordnummer. 

The Amazon betaalt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat u gebruik heeft gemaakt van uw herroepingsrecht het volledige bedrag, inclusief de leveringskosten door ons in rekening gebracht voor de geretourneerde producten, aan u terug. We mogen wachten met terugbetalen tot we de retourartikelen hebben terug ontvangen of u hebt aangetoond dat de retourartikelen aan ons zijn verzonden.


4. Is het mogelijk artikelen te ruilen als de maat of kleur niet naar wens is?

Een wijziging in uw bestelling aanbrengen is mogelijk door direct een e-mail te sturen naar webshop@amazonmode.nl. De klantenservice zal controleren of de bestelling al verzonden is. In dat geval kunt u na ontvangst de bestelling retourneren. De kosten van de retourzending komen voor uw rekening.

Onder geen beding kan een artikel in een filiaal geruild of geretourneerd worden. Artikelen kunnen enkel worden geretourneerd naar het filiaal met het adres Lijnbaan 110 (3012 ER) te Rotterdam, alwaar de retourneringen van de webwinkel worden verwerkt.

5. Is het mogelijk om bestellingen in te trekken?

Dit is mogelijk door direct een e-mail te sturen naar webshop@amazonmode.nl. De klantenservice zal controleren of de bestelling al verzonden is. In dat geval kunt u na ontvangst de bestelling retourneren. De kosten van de retourzending komen voor uw rekening.

6. Kunnen artikelen ook in een filiaal geruild of geretourneerd worden?

Onder geen beding kan een artikel in een filiaal geruild of geretourneerd worden. Artikelen kunnen enkel worden geretourneerd naar het filiaal met het adres Lijnbaan 110 (3012 ER) te Rotterdam, alwaar de retourneringen van de webwinkel worden verwerkt.

7. Wat te doen als er schade aan mijn bestelling blijkt te zijn?


U wordt vriendelijk verzocht de bestelling direct na ontvangst te controleren op de staat van de bestelling. Bij een gebrekkige staat wordt u verzocht uiterlijk 2 maanden na ontdekking contact te leggen met de klantenservice van The Amazon via e-mail webshop@amazonmode.nl.

8. Binnen hoeveel tijd wordt het retourbedrag voor mijn bestelling naar mijn rekening overgemaakt?

 

The Amazon betaalt zo spoedig mogelijk plaats, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat u gebruik heeft gemaakt van uw herroepingsrecht het volledige bedrag, inclusief de leveringskosten door ons in rekening gebracht voor de geretourneerde producten, aan u terug. We mogen wachten met terugbetalen tot we de retourartikelen hebben terug ontvangen of u hebt aangetoond dat de retourartikelen aan ons zijn verzonden.

U kunt de Track&Trace code van Post NL raadplegen om te controleren waar het pakket zich op een bepaald moment bevindt. U ontvangt een e-mail van The Amazon zodra het pakket is ontvangen en het bedrag is teruggestort.
 


Klachten | Opmerkingen


1. Hoe kan ik een klacht indienen als ik ontevreden ben over onderwerpen gerelateerd aan de online store van The Amazon?

U kunt uw klacht bekendmaken bij de klantenservice van de online store van The Amazon door een e-mail te sturen naar webshop@amazonmode.nl. Vermeld daarbij uw naam, telefoonnummer, artikelnummer en uw klacht of opmerking. Wij zullen vervolgens binnen 2 weken inhoudelijk op uw klacht of opmerking reageren.

2. Hoe kan ik een klacht voorleggen aan een onafhankelijke geschillencommissie?

Klachten moeten binnen voldoende tijd nadat u de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven bij The Amazon worden ingediend. Deze klachten worden binnen een termijn van 14 dagen - gerekend vanaf de datum van ontvangst - beantwoord.

Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door The Amazon binnen 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer u een meer uitvoerig antwoord kunt verwachten. 

Indien uw klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 4 weken na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling. Wij kunnen in dat geval het geschil voorleggen aan de onafhankelijke geschillencommissie Thuiswinkel die valt onder de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken in Den Haag. U zullen daarvoor eerst de keuze aan u voorleggen het geschil aan de bevoegde rechter of aan de geschillencommissie voor te leggen. U dient dan binnen vijf weken een keuze maken. Als u geen keuze maakt binnen deze periode, dan kunnen wij binnen drie maanden na uw eerste contact met ons over uw klacht het geschil aan de geschillencommissie voorleggen.

U betaalt € 27,50 klachtgeld om het geschil aan de geschillencommissie voor te leggen. Dit bedrag wordt (gedeeltelijk) terugbetaald als u in het gelijk wordt gesteld. 

Alle informatie over de geschillenregeling is te vinden via www.degeschillencommissie.nl onder het kopje 'Thuiswinkel'. 

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

3. Is The Amazon verbonden met Amazon.com?

The Amazon is onderdeel van Baywatch Mode VOF en op generlei wijze gelieerd aan of verbonden met Amazon.com Inc., Amazon Services LLC of haar filialen.

thuiswinkel